Pitkästä aikaa täällä... Jospa nyt kun syysillat pimenevät, tulisi postailtua ahkerammin. Lakkakakkua tein sukulaisten syntymäpäiville.
torstai 25. lokakuuta 2012
tiistai 18. syyskuuta 2012
Suklaajuustokakku
Tämän kakun kyllä muistan, näitä pitäisi aina tehdä useampi koska jostain syystä suklaajuustokakut aina loppuvat kesken :) Tämä on siis kolmen suklaan juustokakku jonka ohjeen olen saanut ystävältäni.
Vadelmainen juustokakku
Lempparivuoalla tehty vadelmajuustokakku, edelleenkään en ole ihan varma tästä mutta enköhän tuon perinteisen kakun ole tehnyt. Hmmm, olisikohan sittenkin pitänyt aloittaa tämä blogin kirjoittaminen vähän aikaisemmin... Tai jättää jokunen kakku laittamatta... noo ei kai tässä nyt niin tarkkoja aina tarvitse ollakaan :)
Mango-juustokakku
YO-juhlista mango-juustokakku. Itse asiassa en enää edes muista oliko tämä juuri mangoa mutta mitä muutakaan se voisi olla? :D
Pashakakku tai jotain sinnepäin
Minun on jo pitkän pitkän aikaa pitänyt kokeilla pashan tekoa, en ymmärrä miten se on joka pääsiäisenä jäänyt tekemättä. Viime pääsiäisenä päätin siis (ainakin osittain) korjata tämän puutteen ja tein pashakakkua. Tein sen ihan muovikulhossa koskapa mitään pashamuotteja en omista. han hyvää se oli, ensi vuonna täytynee kokeilla sitten ihan oikeaa valutettavaa pashaa.
tiistai 11. syyskuuta 2012
Loput kortit
Laitanpa nyt saman tien loputkin postausta odottavat kortit, pääsen sitten takaisin kakkuihin ja joskus ehkä jopa reaaliaikaisiin päivityksiin :) Näistä ei edes ollut ihan tarkkoja kuvia tallessa, täytynee jatkossa kiinnittää enemmän huomiota kuvaamiseen.
40-v-kortti
Välillä pois mukavuusalueelta... eli pastelleista :) Tämän kortin tein tutuille synttärikortiksi. Graphic 45:n papereista saa vaikka mitä kivaa vintage-henkistä.
Pikakortti
Jopas onkin taas aika vierähtänyt enkä ole muistanut postailla mitään. Tällä kertaa tämmöinen nopsaan tehty kortti Neiti Nuppusen kaverille. Taas vaihteeksi tajusin ettei kortin tekemiseen tarvitse aina mennä tuntikaupalla aikaa, jo viidessä tai kymmenessä minuutissa ehtii paljon :) Tässäkin käytetty siis Color me -paperia, kullan sävyistä tällä kertaa.
torstai 30. elokuuta 2012
Kynttiläkortteja
Tällaisia kynttiläkortteja tein viime jouluna pieniksi joulumuistamisiksi. Ohjeen näihin löysin Maissin askartelublogista, joka on muutenkin aivan ihana ja inspiroiva paikka :)
tiistai 28. elokuuta 2012
Keijukortti
Tämä Lili of the Valleyn leimasin on taas yksi lemppareistani. Tämä oli ensimmäinen LOTV:lta minkä ehdottomasti halusin ja paljon olenkin sitä käyttänyt. Kortin tein aika nopsaan ja väritykset ovat samat kuin LOTV:n mallissa, mutta ne käyvät minusta tähän niin hyvin että monesti niitä tulee käytettyä.
maanantai 27. elokuuta 2012
Onnittelukortti Color Me -paperilla
Tässä kortissa olen kokeillut Hot off the pressin Color Me -paperia, väritetty Distressin lempparisävyilläni Tea dyella ja Vintage photolla. Nämä paperit taipuvat kyllä moneen käyttöön ja pitäisikin enemmän opetella niitä käyttämään.
Vaaleanpunainen vauvakortti
Tämä vauvakortti on tehty Magnolian vauvaleimasimella, ja väritykset olen tehnyt ProMarkereilla. Minun kortit tuppaa olemaan aika samanlaisia kaikki, pitäisi yrittää repäistä ja tehdä vähän erilaisia koristeluja ja värityksiä joskus. Mutta kun tykkään noista kukista ja pastelleista! :)
sunnuntai 26. elokuuta 2012
Vauvakortti tytölle ja pojalle
Vauvakortteja on ihanaa tehdä, niistä tulee aina jotenkin niin söpösiä. Tähän I Break for Stampsin leimasimeen olen erityisen ihastunut ja se tulee monesti valittua vauvakorttia tehdessä.
Synttärikortti tytölle ja IA2012
Olin tänään Intohimona Askartelu -messuilla Suvilahdessa. Askartelu on viime aikoina jäänyt aika vähälle ja siellä sain taas inspiraation ruveta askartelemaan. Nyt postailen välillä myös kortteja ja muita käsitöitä, tosin kakkujakin riittää vielä yli vuoden ajalta postailtavaksi.
Tämän pirtsakan kortin tein naapurin tytölle synttärikortiksi. Leimasin on Lili of the Valleyn ja minusta kerrassaan hellyyttävä.
Tämän pirtsakan kortin tein naapurin tytölle synttärikortiksi. Leimasin on Lili of the Valleyn ja minusta kerrassaan hellyyttävä.
Pääsiäistipun pesä
Kinuskikissan inspiroimana minunkin piti tehdä pääsiäistipulle oma pesä. Aika monta munaa pesään on jo ehtinyt ilmestyä.
Ballerinakakku 5-v-synttäreille
Neiti Nuppusen 5-vuotissynttäreitä juhlittiin ballerina-teemalla. Mulla taisi olla tuolloin joku kokeileva kausi, koskapa tässä(kin) kakussa koristeissa on pitänyt kokeilla kaikkea mahdollista eri massoilla ja eri tekniikoilla. Ballerinan vartalo siis marsipaania, hame sokerimassaa, kruunu pikeeriä ja pienet kukat, lehdet ja perhoset marsipaania. Liljankukat taitaa olla sokerimassaa, se kun pysyy marsipaania paremmin muodossaan noissa isommissa koristeissa.
keskiviikko 22. elokuuta 2012
Herra Hulivilin 1-vuotisjuhlat
1-vuotissynttäreiden teemana oli sirkus ja lahjaksi pikkuherra sai junaradan, joten kakuksi tehtiin tietysti sirkusjuna :D Tämän kakun tekeminen ja erityisesti suunnitteleminen oli todella hauskaa :) Pohjana oli kääretorttupohja jota leikkelin tarvittavaan muotoon. Kaikissa vaunuissa on päällä kinuskikuorrute + kermavaahtopursotukset, mutta täytteet olivat erilaisia, osa aikuisten ja osa lasten suuhun sopivia. Marsipaanieläimet kokosin spagettia apuna käyttäen ja ihan hyvin ne pysyivät kuosissaan. Keskellä Neiti Nuppusen tekemät käärmeet jotka ovatkin karanneet häkistään :)
Pätkiskakku
Tämä pätkisjuustokakku on niiiiin hyvää... Kuva on näköjään vähän epätarkka mutta olennainen lienee selvää :b Pitääkin tehdä tätä seuraaviin juhliin, olen nyt jotenkin kyllästynyt juustokakkuihin joissa on vaalea täyte.
YO-juhliin kakkuja
Eräisiin ylioppilasjuhliin tehtailin muutamia kakkuja. Ensimmäisenä kolmen suklaan juustokakku jonka reseptin olen saanut koulukaveriltani. Päälle kokeilin ekaa kertaa tuollaisia suklaarullia, osa niistä tietenkin särkyi mutta onneksi osa pysyi myös ehjänä :)
Sitten valkosuklaa-vadelmajuustokakku, josta meinasi tulla täydellinen katastrofi koskapa en malttanut antaa kiilteen jäähtyä ennen kuin kaadoin sen täytteen päälle... No hyvää kakku oli vaikka ulkonäkö ei ollut ihan täydellinen ;)
Seuraavaksi ihan perinteinen kermakakku, ei mitään muistikuvaa mitä täytteenä oli :) Marsipaaniruusujen tekeminen on minusta kivaa puuhaa. Lehdet on tehty muotilla.
Välillä vähän suolaistakin: liha- ja kalavoileipäkakut.
Piparitalo 2009
Tämän piparitalon tein jouluna 2009. Neiti Nuppusen lampaat ovat kyllä parhaat, aivan paras idea laittaa nuo marianne-rakeet lampaille lämmikkeeksi :) Nuo tonttuset olen tehnyt jo aikaa aikaa sitten, varmaan ensimmäisiä joulukoristeita joita yritin itse tehdä ;) Mutta vanhat koristeet onkin ihan parhaita ja niitä rakkaimpia <3
tiistai 21. elokuuta 2012
Herra Hulivilin ristiäiskakku ja Neiti Nuppusen 4-v-kakku
Herra Hulivilin (silloinen työnimi oli Vesseli) ristiäisiin tein vaaleansinistä tähtikukkakakkua. Ja (muistaakseni) ensimmäinen yritelmä marsipaanivauvasta :) Ihan söpis siitä tuli kuitenkin ja olin siihen ihan tyytyväinen. Taustalla näkyy 4-v-nuppusen Hello Kitty -kakku, harmi kyllä siinä hulinassa siitä ei tainnut tulla otettua parempaa kuvaa.
Muumitalo piparista
Yritän nyt mennä aikajärjestyksessä näiden kakkujen kanssa että pysyn perässä mitä olen jo postannut. Eli jouluna 2008 näperrettiin tällainen piparitalo. Muumit taitavat olla talviunilla neulaset masussaan kun ei heitä näy :)
Irish coffee -kakku
Eli tutummin viskikakku :D Tämän ohjeen olen saanut jo joskus lukiolaisena, ja on sitä sen jälkeen tehtykin jos jonkinlaisiin juhliin. On sen verran hyvääkin että varmaan tulee vielä vähintään yhtä monta kertaa tehtyä :) Aikalailla perusjuustokakku maustettuna viskillä, tosin tässä kaakussa vatkataan sekä kermavaahto että valkuaisvaahto.
Neiti Nuppusen 3-v-kakku
Tästä on hyvä alkaa, ja näihin aikoihin kaikki kai suurin piirtein alkoikin - ainakin kakkujen osalta. Eli neidin 3-vuotissynttäreille toiveissa oli barbi-kakku, ja tällainen luomus siitä tuli. Sitä muuten syötiin varmaan vielä viikko juhlien jälkeenkin, sen verran iso kakusta tuli :) Siis tavan sokerikakkupohja täytettynä (ehkä jonkinlaista mustikkamoussea oli täytteenä) ja päällä vielä rengasvuoassa paistettu pohja. Tuossa rengasvuoan kolossa barbi siis juhli. Sen muuten muistan melkein neljän vuoden takaa, että ehkä hankalinta koko prosessissa oli saada barbin hiukset siististi nutturalle :D
Nyt hypätään!
Josko tämän blogin nyt saisi liikkeelle... johan tässä on ensin ajatusta ollut muutama vuosi ja sitten bloggeriin tutustumista about puoli vuotta... :D Ja vieläkään tuo nimi ei ole keskellä! No ehkä pystyn sen kanssa elämään.
Nyt yritän ruveta etsimään ekoja asioita ja kuvia, mistä olisi hyvä lähteä liikkeelle. Kortti vai kakku, kortti vai kakku... Katsotaan :)
Nyt yritän ruveta etsimään ekoja asioita ja kuvia, mistä olisi hyvä lähteä liikkeelle. Kortti vai kakku, kortti vai kakku... Katsotaan :)
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)
